
Katowice, 18-07-2022
Warunki sprzedaży z wolnej ręki prawa własności do nieruchomości
- Przedmiotem sprzedaży jest: Prawo własności do nieruchomości gruntowej rolnej zabudowanej oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 221/2 o powierzchni 0,0998 ha położonej w miejscowości Nowa Wieś przy ul. Maleckiej 18, szczegółowo opisanej w księdze wieczystej KR2E/00038021/9 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Oświęcimiu, VI Zamiejscowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Kętach. Obniżona cena sprzedaży: 554 400,00 zł, (pięćset pięćdziesiąt cztery tysiące czterysta złotych 00/100). Pierwotna wycena opiewa na kwotę 700 000,00 zł, (siedemset tysięcy złotych 00/100).
- Podstawą prawną sprzedaży jest treść art. 311 w związku z art. 320 Prawa Upadłościowego
- Ze stanem prawnym, dokumentacją oraz operatem szacunkowym można zapoznać się po uprzednim uzgodnieniu z syndykiem (tel.: 506732142), w biurze syndyka w Katowicach, przy ul. Okrzei 15/279.
- Ogłoszenie / zaproszenie do składania ofert zostanie umieszczone w dwóch poczytnych czasopismach oraz dostępnych stronach internetowych co najmniej 14 dni przed ostatecznym terminem składania ofert.
- Dopuszcza się możliwość publikacji ogłoszenia w wersji skróconej, które zawierać będzie co najmniej:
- Podmiot ogłaszający sprzedaż
- Określenie formy sprzedaży
- Termin i miejsce składania ofert
- Odesłanie do pełnych warunków sprzedaży
- Informację o odstąpieniu syndyka od sprzedaży bez podania przyczyn
- Dane kontaktowe: adres i telefon do syndyka
- Rękojmia za wady fizyczne i prawne jest wyłączona
- Sprzedaż nieruchomości może nastąpić za cenę nie niższą od ceny minimalnej. Podana cena sprzedaży stanowi cenę minimalną.
- Nabywcą nieruchomości może być każda osoba fizyczna, prawna bądź jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która spełni powyższe warunki, za wyjątkiem Sędziego komisarza, syndyka i jego przedstawicieli
- Warunkiem uczestniczenia w konkursie jest złożenie oferty, w zamkniętej, nieprzeźroczystej kopercie nie później niż do dnia 09-08-2022 listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres „BIURO SYNDYKA ul. Okrzei 15/279, 40-126 Katowice” z dopiskiem: „Nowa Wieś”.
- Oferta powinna zawierać:
- dokładne określenie nieruchomości, której dotyczy
- status prawny oferenta oraz dane: imię i nazwisko, firmę, adres zamieszkania lub siedziby oferenta numery: NIP i REGON a w przypadku osób fizycznych numer PESEL,
- proponowaną cenę nie niższą od ceny wywoławczej
- aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej do którego wpisany jest oferent (nie starszy niż 30 dni)
- Podpis oferenta lub osób upoważnionych do reprezentowania oferenta zgodnie z odpisem z rejestru
- Zezwolenia, uchwały i zgody – jeżeli z uwagi na osobę oferenta są one prawem wymagane
- numer konta bankowego, na który należy dokonać ewentualnego zwrotu wadium
- potwierdzenie wpłaty wadium
- Oświadczenia:
- o zapoznaniu się z warunkami konkursu, spełnieniu i akceptacji tych warunków
- o zapoznaniu się z wyceną nieruchomości, jej stanem faktycznym i prawnym
- że oferta nie jest złożona przez Sędziego Komisarza, syndyka i jego przedstawicieli
- że uczestnik przetargu zawrze umowę w terminie określonym przez syndyka, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia wybrania oferty przez Syndyka oraz dokona przed tym terminem wpłaty ceny sprzedaży pomniejszonej o wpłacone wadium na rachunek bankowy masy upadłości – pod rygorem utraty wadium.
- Dokumenty wymagane od uczestnika konkursu winny zostać złożone w oryginale, odpisie potwierdzonym przez notariusza, radcę prawnego, adwokata lub przez wystawcę dokumentu urzędowego. Oferta i oświadczenie dla swojej ważności wymagają podpisania przez osoby uprawnione do reprezentacji w rozumieniu przepisów prawa.
- Oferta złożona po terminie lub w formie niezgodnej z wymogami warunków konkursu zostanie odrzucona. Odrzucona oferta zostanie zwrócona oferentowi.
- Oferent, którego oferta została wybrana przez syndyka, zobowiązany jest uiścić cenę sprzedaży przed zawarciem umowy, przy czym przez cenę zapłaty uważa się uznanie rachunku bankowego upadłego kwotą stanowiącą całą cenę sprzedaży.
- Wszelkie koszty, podatki i opłaty związane z zawarciem umowy sprzedaży oraz koszty związane z przeniesieniem praw, jak również związane z wykreśleniem zabezpieczeń, ponosi kupujący.
- Potrącenie wierzytelności przysługujących nabywcy w stosunku do upadłego z ceną nabycia jest niedopuszczalne
- Otwarcie i rozpoznanie ofert nastąpi na posiedzeniu niejawnym w Biurze Syndyka w Katowicach, ul. Okrzei 15/279 w dniu 11-08-2022 o godzinie 10:00. Do rozstrzygnięcia konkursu wystarczy złożenie jednej oferty spełniającej wymagania określone poniżej.
- W przypadku, gdy złożone zostaną równorzędne oferty, syndyk może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej albo przeprowadzić dodatkową pisemną aukcję – dogrywkę z udziałem wszystkich oferentów, którzy złożyli oferty. Za oferty równorzędne uważa się oferty, w których różnica w zaoferowanej cenie nie przekracza 5% ceny wywoławczej. W takim przypadku syndyk pisemnie powiadamia wszystkich uczestników i wyznacza termin 7 dniowy na ponowne złożenie ofert i rozstrzygnięcie. Termin ten liczy się od daty odbioru pisma przez ostatniego uczestnika.
- Najlepsza oferta złożona w toku aukcji – dogrywki, zostaje wybrana przez syndyka a wszyscy oferenci powiadomieni o rozstrzygnięciu.
- W przypadku, gdyby żaden z oferentów nie zaproponował postąpienia, syndyk dokona wyboru najkorzystniejszej oferty z dotychczas złożonych. Wszyscy uczestnicy zostaną powiadomieni odrębnym pismem o zapadłym rozstrzygnięciu.
- Syndyk zastrzega, że może zmienić warunki konkursu lub unieważnić go na każdym etapie bez podawania przyczyn nawet po wyborze oferenta. Konkurs może być również zamknięty bez wyboru którejkolwiek z ofert. Wadia zostaną wówczas zwrócone bez oprocentowania.
- Wpłacenie w terminie nie później niż do dnia 09-08-2022 wadium, w wysokości 60 000,00 zł (liczy się data uznania rachunku bankowego syndyka pełną kwotą wadium), które należy wpłacić na rachunek bankowy masy upadłości:
ARGO-EKO SPÓŁKA Z O.O. W UPADŁOŚCI
- Malecka 20, 32 651 Nowa Wieś
NIP: 5492432238; Regon: 142866710
Volkswagen Bank: 44 2130 0004 2001 0902 9844 0001.
- Wpłacone przez uczestnika przetargu wadium jest nieoprocentowane
- Wadium przepada na rzecz masy upadłości, jeżeli oferent, którego oferta została wybrana w konkursie, uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży w zakreślonym przez syndyka terminie lub nie dokona wpłaty oferowanej ceny przed dniem wskazanym jako data zawarcia umowy sprzedaży.
- W przypadku zawarcia umowy, wadium zostanie zaliczone na poczet ceny, pozostałym zaś oferentom zostanie zwrócone na wskazane konto bankowe w terminie 3 dni roboczych, od wyboru oferty. Za dzień zwrotu wadium uważa się datę złożenia dyspozycji przelewu bankowego przez syndyka.
Cena: | 554 400,00 zł |
Adres: | ul. Malecka |
Miasto: | Nowa Wieś |
Województwo: | Małopolskie |
Kod pocztowy: | 32-651 |
Rok budowy: | 1996 |
Piętra: | 2 |
Typ oferty: | Konkurs ofert na sprzedaż |
Ogrodzenie: | Metalowe |